Галина Ласточкина: «Пеледыш пайремыште» йоча площадкылан сценарий

Модшо-влак: Кугыза (Старик), Кува (Старуха), Уныка (Внучка), Пий (Собака), Пырыс (Кошка), Коля (Мышка).

 Вӱдышӧ. Здравствуйте, ребята, здравствуйте, дорогие! Поро кече, йоча-влак! С праздником вас! С началом летних каникул и с веселым летним праздником «Пеледыш пайрем»! Все вы, наверное, любите сказки и сказочных персонажей. Поэтому я предлагаю вам посмотреть и поучаствовать всем известной сказке «Репка». А как она называется по-марийски? Правильно – «Реве».

 Кугыза лектеш.

 Кугу реве шинча. Тудын деке, мурым шуйдарен,

Кугыза лишемеш, йырже коштын савырна.

 Кугыза.

Шынденам мый ревым, ревым, ревым,

Пеш кугу вет кушкын – теве, теве…

Луктын, мый пазарыш наҥгаем,­

Шкалан оксам изиш ыштем.

Кугыза пеш йывыртыше. Упшыжым сайрак темдал шында, кидкопажым йыгалтен колта. Вара, шокшым кергалтен, ревым лукташ пижеш. Эй, шупшеш-шупшеш! Луктын огеш керт, шеҥгекыла камвозеш, упшыжат лектын возеш. Кугыза, кынелын, вуйжым рўзалта, кувайжым кычкыралеш.

 Кугыза. Кува, лек-ян, мылам полшо-ян! Старуха, выйди, глянька: какая репка выросла!

Сем йоҥгалтеш. Площадкыш куваже лектеш. Тудо ондак кугызажым, вара ревым ончалеш, йырже пӧрдын савырна, но полшаш ок пиж. Кугыза тудын ӧрын эскера, полшо манын кидше дене ончыкта.

Кугыза. Мо тугай? Что с тобой? Чего хочешь?

Куваже кидше дене оксам пуаш йодеш. Но Кугызан оксаже уке, тудо йоча-влаклан пєлекым веле ямдылен. Садлан тудо погынышо-влакым полшаш йодеш.

Кугыза. Дети, помогите, спасите! Надо бабку задобрить. У меня денег нет. Ну что же делать? Может, детский ансамбль пригласить, может, они мне помогут?

Йоча ансамбльын выступленийже

Кугыза. Ну мо, Кувай, келшыш тыланет йоча-влакын мастарлыкышт? Ну как, старуха, понравилось тебе выступление юных артистов?

Кувай. Келшыш, келшыш. Очень понравилось!

Кугыза. Ынде мыланем полшет? Коли понравилось, то помоги вытащить репку!

Кувай. Полшем. Это не вопрос, я мигом!

Ревым лукташ шеҥгекыже шогалеш. Но нунын нимо шот огеш лек.

Кувай (уныкажым ўжын). Начи, писын чий! Пакчаш лек-ян! Настасья, выйди к нам.

Кугыза. Мыланна полшо-ян!.. Подмога нужна!

 Сем йоҥга. Вара вес сем йоҥгалтеш. Уныкаже лектеш. Тудын кидыштыже – сумка. Уныкаже кочажым, коважым да вара ревым ончалеш. Тудын йыр пӧрдын савырна, но полшаш огеш вашке.

Уныка. Кидем, йолем коршта. Кампеткым налаш оксам пуэт гын, чечас тӧрланем. Не могу, у меня руки-ноги болят, денежку на конфеты дадите, то, может быть, и поправлюсь, а так – не-ет!

Уныкаже кидше дене оксам пуаш йодеш. Кугыза погынышо-влакым полшаш йодеш. Йыдал дене тӧрштыл модмаш.

Сем йоҥга.

Кугыза. Ужат, йоча-влак кузе веселитлен моштат! А тый мый дечем кампеткылан оксам йодат. На, тыланет кампетке, тӧрланыже йолетат, кидетат. Смотри, как дети умеют веселиться, а ты у меня деньги просишь. Ребятки, дайте ей конфетку!

Уныка. Ит сыре, кочай. Мый тыланет полшем. Кумылетым савыралаш эн ондак мурым пӧлеклем. Не обижайся, дедуля, я это просто так, давай я тебе песенку спою. (Мура).

Ревым лукташ кувавай шеҥгеке шогалеш. Но нунын нимо шот огеш лек.

Уныка (пийжылан). Жучка, выходи!

Уныка. Что такое? Кушто мемнан пий? Где наш пёсик?

Сем йоҥга.

Выходит собака. Собака показывает жестами, что он голодный. И просит старика накормить его.

Кугыза. Йоча-влак, умылышда, пийна мом йодеш? Дети, вы поняли, что он хочет?

Дети. Кочнеже тудо…Да, есть хочет!

Кугыза. Тугеже тудым пукшыман, йоча-влакат шужен шинчышаш огытыл. Надо, значит, не только его накормить, и детишек голодными не оставить.

 Сем йоҥга.

Конкурс двух команд. Первая команда девочек, вторая – мальчиков. Им дается по батону. Кто быстрее скушает, тем призы поощрительные. Кто последним останется, то булка достанется собаке.

 Кугыза. Темыч ынде, пием. Виетат ешаралте, коеш. Наелся теперь, сил прибавил? Тугеже мыланна ревым лукташ полшен кертат? Теперь сможешь нам помочь?

Собака. Мӱшкырем тореш кайымеш кочкым. Ревым лукташ ямде улам. Ой, вдоволь меня детки накормили, теперь репку мы вытащим.

Собака встает и помогает деду, но ничего не получается. Зовет кошку.

Пырыс. Мяу, мяу!

Сем йоҥга.

Виляя хвостом, выходит кошка. Но не спешит помогать.

Кугыза. Кузе гын тыйым полшаш тараташ ыле? Модыкташ гын веле? Чем же тебя уговорить? А давайте, детки, сделаем большой круг и поиграем в мячик. Айста, изи йолташем-влак, мече дене модына. Кугу оҥгым ыштена, пырысым покшек лекташ йодына. А в середину пусть встанет Кошка. Мы будем кидать мячик, а он должен поймать его. У кого поймает, тот выходит из игры, и так далее. Пусть Кошка думает, что мячик – это мышка.

Сем йоҥга.

Начинается игра. После окончания Кошка, раздобрившись, помогает вытащить репку, но у них ничего не получается. Кошка зовет Мышку.

Мышка. Мик-мик. Молан ӱжат? Модмет шуэш мо? Ала кочнет? Чего звал, хочешь со мной поиграть? Или съесть?

Кошка. Уке, модын ситарышым, мӱшкыремат темше. Ревым лукташ полшо. Нет, я наигрался. Лучше помоги нам репку вытащить.

Мышка. Мый, тыгай изи пачката, кертам мо полшен? Ала-ала. А разве я смогу, я же такой маленький.

Кошка. Кертат. Калык ойла «Изи да туш». Сможешь. Детишки, давайте вспомним пословицу: «Мал да …».

Дети. Удал!..

Кошка. Ончыкто виетым. Вот поэтому постарайся и покажи, на что ты способен.

Мышка. Мый ончыктем! «Кечывал да йӱд» конкурсым увертарем. Я покажу. Объявляю конкурс «День и ночь». Подходите, детки, поиграем.

Ведущий. Кечывалым йоча-влак садыикыш коштыт, модыт, юарлат, а йӱдым малат. Днем детки ходят в садик. Играют, веселятся, а когда наступает ночь – они спят. А вы знаете, что бывает, когда вы спите? Просыпаются те, кто спит днем? А кто спит днем?

Я буду говорить вам день, вы играете, веселитесь, можете танцевать под музыку. Когда музыка заканчивается, наступает ночь, и вы должны спать и стоять не шевелясь. Кто шевельнется, того наша мышка берет в плен. Кто останется последним, тому подарок. А в конце вместе с победившими ребятами вытаскивают репку.

Сем йоҥга.

Модыш тўҥалеш. Модын чарнымеке, Кугыза, Кувай, Настя, Пий, Пырыс да Коля ревым шупшын луктыт.

Похожие записи